Usled pandemije korona virusa, radi sprečavanja širenja infekcije, ovogodišnje manifestacije u Sokobanji su morale da budu otkazane. Iako je opština Sokobanja i ove godine ostvarila odličan turistički promet, on bi u svakom slučaju bio mnogo veći da je bilo prilike da se održe najpoznatije manifestacije i događaji.
– Turističko informativni centar radi gotovo tokom celog leta svakodnevno i imali smo dosta anketiranih domaćih turista od kojih je veliki broj njih po prvi put posetio Sokobanju gde nameravaju da se za godišnji odmor vrate i naredne godine. Ove sezone je Sokobanju posetio veliki broj mladih ljudi uzrasta od 18 do 24 godine, koji su u jednom momentu, u drugoj polovini jula i tokom avgusta bili u značajnijem procentu zastupljeni, čak u nekih 40 odsto od ukupnog broja turista. Da je bilo mogućnosti da se organizuju manifestacije, broj mladih koji bi boravili u Sokobanji bi bio daleko veći –kaže Ljubinko Milenković, direktor Turističke organizacije Sokobanja.
On je naglasio da je usled pandemije korona virusa, kada je mali broj ljudi napuštao granice Srbije, u Sokobanji ostvarena dobra poseta domaćih turista ali je sa druge strane zaustavljen dolazak turista iz inostranstva.
– Sokobanja je i ove godine bila turistički hit čak u avgustu mesecu u broju noćenja smo imali 56 odsto više noćenja nego u avgustu 2019. godine koja je bila rekordna i po ukupnom turističkom prometu i po mesecima. Ove godine smo imali ekstremni pad tokom proleća u vreme vanrednog stanja i policijskog časa , gde gotovo da nije bilo registrovanih gostiju, međutim, od maja meseca ti trendovi su se potpuno promenili . Jun je bio odličan, kao i juli i avgust, kada je ostvareno oko 30 000 dolazaka i 162 000 noćenja. Negativni uticaj Kovida odrazio se na veliki pad inostranih dolazaka –rekao je Milenković.
Direktor TOS-a je istakao da je Sokobanja ostvarila turistički promet istovetan kao prošle godine uprkos tome da za vreme proleća nije bilo gostiju.
– Sokobanja i svi njeni žitelji ne pamte ovakav turistički promet tokom letnjih meseci. Doprinos tome je dala i akcija Ministarstva trgovine, turizma I telekomunikacije za subvencionisane vaučere. Negativan uticaj je da ove godine nije bilo manifestacija i događaja, kao i da su ugostitelji i objekti radili skraćeno jer smo imali vanrednu situaciju u opštini Sokobanja tokom leta. Ali nakon razgovora i održanih sastanaka sa ugostiteljima većina njih kaže da su zahvaljujući tako visokom turističkom prometu uprkos skraćenom radnom vremenu imali povišen promet i bolje prihode za 10 do 20 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Verujem da će se i dugoročno reflektovati pozitivan uticaj u smislu povećanog broja domaćih turista, nadamo se nekoj stabilnijoj situaciji narednih godina, upravo zbog toga što je jedan deo tuista iz Srbije otkrio zemlju kao destinaciju i uverio se da ona može da bude izuzetno atraktivna -zaključio je Milenković.
„Ovaj medijski sadržaj sufinansiran je od strane Opštine Sokobanja. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva“.
KOMENTARI