Borski okrug: “Sajtovi lokalnih samouprava: bilten vlasti ili servis građana?“(8)
Ako gledate samo tabelarni prikaz odgovora sa da i ne, možete da dođete do zaključka da građani imaju poteškoće da posredstvom zvaničnog internet portala lokalnih samouprava Borskog okruga dođu do potpunih i sveobuhvatnih informacija, da pitaju i budu pitani. Ali, ako dodate faktor internet pismenosti, broj žitelja koji živi na selu, starosnu i obrazovnu strukturu, onda možete i shvatiti zbog čega predstavnicima vlasti ovo i nije prioritet. Jednostavno rečeno, mentalitet građana Istočne Srbije, i ne samo nje, je da vole da ih predstavnici vlasti neposredno prime, i to u manjoj ili većoj meri tako i danas funkcioniše.
U grupi “Jedinice lokalne samouprave (JLS) i građani“ analizirali smo sledeće indikatore:
1.Da li korisnik usluga JLS može da prati tok (status) predmeta na sajtu?
2.Da li su na sajtu dostupni podaci o postupanju po žalbama, predstavkama i prigovorima?
3.Da li na internet stranici opštine postoje kontakt podaci o članovima saveta/ predsednicima mesnih zajednica?
4.Da li na sajtu postoje mehanizmi za prijavu korupcije?
5.Da li na sajtu postoji opcija da građani prijave nepravilnosti u radu odnosno kršenje zakona?
6.Da li se održavaju redovne konferencije za novinare (bar jednom mesečno) predsednika opštine?
7.Da li postoje definisani termini za susret predsednika opštine sa građanima?
8.Da li su vidno dostupni podaci o kontaktu predsednika opštine ili zamenika sa građanima?
9.Da li i na koji način opština sprovodi ispitivanje zadovoljstva građana korisnika usluga opštinske uprave u poslednje četiri godine?
1.Da li korisnik usluga JLS može da prati tok (status) predmeta na sajtu? NE.
2.Da li su na sajtu dostupni podaci o postupanju po žalbama, predstavkama i prigovorima? NE.
3.Da li na internet stranici opštine postoje kontakt podaci o članovima saveta/ predsednicima mesnih zajednica? DA.
“Lokalna samouprava“, pa “mesne zajednice‘‘.
4.Da li na sajtu postoje mehanizmi za prijavu korupcije? NE.
Postoji samo “Pravilnik o postupku unutrašnjeg uzbunjivača u Opštinskoj upravi Opštine Bor“, ali to je nešto sasvim drugo.
5.Da li na sajtu postoji opcija da građani prijave nepravilnosti u radu odnosno kršenje zakona? NE.
6.Da li se održavaju redovne konferencije za novinare (bar jednom mesečno) predsednika opštine? NE.
7.Da li postoje definisani termini za susret predsednika opštine sa građanima? DA.
8.Da li su vidno dostupni podaci o kontaktu predsednika opštine ili zamenika sa građanima? DA.
Ukategoriji ’’kontakt’’ postoji ’’Pitajte predsednika’’, a zatim tipska tabela za slanje imeila i obaveštenje:
’’Poštovani,
Korišćenjem ovog servisa u mogućnosti ste da postavite pitanje predsedniku opštine.U polja „Adresa Vaše e-pošte“ i „Broj telefona“ unosite kontakt podatke na koje želite da Vam pošaljemo odgovor.’’
9.Da li i na koji način opština sprovodi ispitivanje zadovoljstva građana korisnika usluga opštinske uprave u poslednje četiri godine? NE.
1.Da li korisnik usluga JLS može da prati tok (status) predmeta na sajtu? NE.
2.Da li su na sajtu dostupni podaci o postupanju po žalbama, predstavkama i prigovorima? DA.
3.Da li na internet stranici opštine postoje kontakt podaci o članovima saveta/ predsednicima mesnih zajednica? NE.
4.Da li na sajtu postoje mehanizmi za prijavu korupcije? NE.
5.Da li na sajtu postoji opcija da građani prijave nepravilnosti u radu odnosno kršenje zakona? DA.
Odgovor: “Direktnim slanjem preko mejla predsedniku Opštine, predsedniku Skupštine opštine, zameniku predsednika Opštine i načelniku Opštinske uprave.“
6.Da li se održavaju redovne konferencije za novinare (bar jednom mesečno) predsednika opštine? DA.
7.Da li postoje definisani termini za susret predsednika opštine sa građanima? DA.
8.Da li su vidno dostupni podaci o kontaktu predsednika opštine ili zamenika sa građanima?DA.
9.Da li i na koji način opština sprovodi ispitivanje zadovoljstva građana korisnika usluga opštinske uprave u poslednje četiri godine? NE.
1.Da li korisnik usluga JLS može da prati tok (status) predmeta na sajtu? DA/NE.
2.Da li su na sajtu dostupni podaci o postupanju po žalbama, predstavkama i prigovorima? DA.
3.Da li na internet stranici opštine postoje kontakt podaci o članovima saveta/ predsednicima mesnih zajednica? DA.
“Kontakt“, pa “Opštinska uprava“, pa “Kontakt informacije“.
4.Da li na sajtu postoje mehanizmi za prijavu korupcije? NE.
5.Da li na sajtu postoji opcija da građani prijave nepravilnosti u radu odnosno kršenje zakona? NE.
6.Da li se održavaju redovne konferencije za novinare (bar jednom mesečno) predsednika opštine?DA/NE.
7.Da li postoje definisani termini za susret predsednika opštine sa građanima? DA.
8.Da li su vidno dostupni podaci o kontaktu predsednika opštine ili zamenika sa građanima? DA.
“Kontakt“, pa “Opštinska uprava“, pa “Kontakt informacije‘‘
9.Da li i na koji način opština sprovodi ispitivanje zadovoljstva građana korisnika usluga opštinske uprave u poslednje četiri godine? NE.
Opština Negotin:
1. Da li korisnik usluga JLS može da prati tok (status) predmeta na sajtu? DA.
2. Da li su na sajtu dostupni podaci o postupanju po žalbama, predstavkama i prigovorima? NE.
3. Da li na internet stranici opštine postoje kontakt podaci o članovima saveta/ predsednicima mesnih zajednica? NE.
4. Da li na sajtu postoje mehanizmi za prijavu korupcije? NE.
5. Da li na sajtu postoji opcija da građani prijave nepravilnosti u radu odnosno kršenje zakona? NE.
Odgovor:“Mada, postoji mogućnost prijave problema.“
6. Da li se održavaju redovne konferencije za novinare (bar jednom mesečno) predsednika opštine? NE.
7. Da li postoje definisani termini za susret predsednika opštine sa građanima? DA.
8.Da li su vidno dostupni podaci o kontaktu predsednika opštine ili zamenika sa građanima? NE.
9.Da li i na koji način opština sprovodi ispitivanje zadovoljstva građana korisnika usluga opštinske uprave u poslednje četiri godine? DA.
Putem ankete na sajtu.
I evi i primera dobre prakse. Opština Kanjiđa je u kategoriji “Jedinice lokalne samouprava(JLS) i građani“(vidi tabelarni prikaz) najbolje ocenjena.
Idemo redom: “Predsednik opštine Kanjiža i pomoćnici“; Opštinsko veće; Otvoreni dani Lokalne samouprave.
Izvor: Sajtovi lokalnih samouprava opština Borskog okruga i Opštine Kanjiža; Foto:arhiva “Timočkih“
Projektni tim sajta: timocke.rs
Projekat “Sajtovi lokalnih samouprava: bilten vlasti ili servis građana?“ (Borski okrug ), sufinansiran je iz budžeta Republike Srbije – Ministarstva kulture i informisanja . Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.
KOMENTARI