Opština Kladovo i Filijala Nacionalne službe za zapošljavanje Bor potpisali su ugovor sa Zdravstvenim centrom i AD Đerdap usluge, poslodavcima kod kojih će osmoro mladih nezaposlenih Kladovljana sprovoditi program obuke stručna praksa. Ovaj projekat podrazumeva osposobljavanje za samostalan rad u struci bez zasnivanja radnog odnosa. Usmeren je na lica, koja se nalaze na evidenciji NSZ, i koja nemaju radnog iskustva u struci ili u svojstvu pripravnika. Reč je o jednoj od mera aktivne politike zapošljavanja sa pozitivnim iskustvima.
-Ovo je jedna od mera koja će se i naredne godine sprovoditi u okviru Nacionalnog programa zapošljavanja za 2017.godinu. Za realizaciju ove mere sredstva obezbeđuju lokalna zajednica i NSZ, a takođe će biti i mera koju će samostalno finansirati Nacionalna služba. To znači da će poslodavci imati dve mogućnosti da budu korisnici podsticajnih sredstava- kazala je Sonja Stanković, direktorka Filijale NSZ Bor.
Za stručnu praksu jednu od mera aktivne politike zapošljavanja iz budžeta opštine Kladovo uz sufinansiranje iz budžeta Republike Srbije izdvojeno je 2.100.000 dinara i ta orjentacija imaće prioritet i naredne godine.
– To je naš strateški cilj, jer se nezadovoljavamo saznanjem da je opština Kladovo najbolje podnela tranziciju kada je reč o nezaposlenosti. Želimo da stopu smanjimo na tri do četiri odsto, i to možda izgleda nerealno, ali mi imamo definisane programe. U narednoj godini za podsticaj zapošljavanja kroz aktivne mere politike NSZ izdvojićemo pet miliona dinara-istakao je Radisav Čučulanović, predsednik opštine Kladovo.
Program stručna praksa sadrži obuku za petoro lica koja će steći uslov za polaganje stručnog ispita i za stručno osposobljavanje deset lica koja će steći posebna praktična znanja i veštine za radna mesta za koja nije potrebno obavezno polaganje stručnog ispita .
– Program nije završen jer je javni poziv za poslodavce otvoren do kraja novembra. Za tu namenu raspolažemo sa 900.000 dinara -dodao je Jovan Stingić, predsednik Lokalnog saveta za zapošljavanje.
KOMENTARI