STIGLA VINA IZ “DŽERVINA“

dubravkaPreduzeće “Džervin“ predstavilo je  javnosti svoja vina. U čaše vratila se “Dubravka“, belo vino po kome su i Džervin i Knjaževac bili poznati i koje se pilo u nekadašnjoj Jugoslaviji, a stizalo i na stolove Evrope i sveta. Posetioci promocije u Domu kulture mogli su da probaju i ukuse crvenog vina “Despot“ i rozea “Romansa“. Sva vina ovih dana stižu u knjaževačke prodavnice i ugostiteljske objekte.

Ljubav prema vinima opredelila je menadžment Džervina da i pre nego što su planirali, pokrenu proizvodnju u nekada čuvenom Podrumu. Nekada zapušteni vinogradi ponovo rađaju kvalitetno grožđe, od kojeg u čaše dolaze “Dubravka“, “Despot“ i “Romansa“, belo, crveno i roze vino, čija su duša Knjaževčani koji ga prave, kazao je na promociji jedan od vlasnika Džervina Ivica Vukelić.

– Uopšte nije bilo lako. Nije nam u prvom investicionom ciklusu bio u planu Podrum. Nekako smo ga ostavljali za kraj, gurali ga sa strane. Ali, kada smo na jednoj od Džervnovih plantaža u Štipini videli vinograd od 20 hektara, jako zapušten, a koji je davao znake života, videlo se da je on mlad i da ima potencijala. Jednostavno nisam imao srca da ga iskrčim. Pozvao sam profesore sa Poljoprivrednog fakulteta u Zemunu i zamolio ih da naprave plan revitalizacije. U roku od tri godine uspeli smo da vinograd u koji 10 godina niko nije ušao, dignemo na noge. On još nije u punom rodu, ali imamo već 60 -70 odsto rodnosti. I Podrum je morao da se revitalizuje, da se kupi nova oprema za preradu i skladištenje. Uradili smo 30 odsto posla, ali uposlili smo kapacitete dovoljno da možemo og grožđa sa naših plantaža da preradimo, skladištimo i čuvamo vino i stavljamo ga natržište. Knjaževčani su duša ovog vina, svi ljudi koji rade u vinogradima i u Podru,u su Knjaževčani – rekao je Vukelić.

Vino “Dubravka“ seća na neka lepa i srećna vremena i nadam se da je nagoveštaj da su takva vremena ponovo pred nama, kazao je predsednik opštine Milan Đokić.

– I ja i svi Knjaževčani bićemo još srećniji kada na rafovima prodavnica ponovo vidimo “Dubravku“. Ona je jedan od simbola Knjaževca, podsećanje na neko lepo, srećno vreme kada je u Knjaževcu radilo mnogo fabrika i kada su ljudi imali veći standard. Nadam se da je ona samo jedan od simbola koji pokazuje da će Knjaževčani ponovo živeti dobro i da će ponovo početi da koriste sve što im je Bog dao, a to je plodna zemlja, turistički resursi…Džervin jeste dobar partner proizvođačima voća, a u narednom periodu biće i proizvođačima grožđa, povrća. S jedne strane – subvencije i pomoć ljudima iz opštinskog budžeta, a s druge dobro i sigurno tržište – naglasio je Đokić.

Džervin je nekada bio poznati brend ne samo u granicama Jugoslavije, već i u Evropi i svetu. Želeli smo da taj brend oživimo, stvarajući novu priču, ističe menadžer Podruma Radovan Jović.

– Ostali smo dosledni tom brendu i želeli da ga oživimo. Tako je nastala priča o našem vrlom vinaru Despotu, koji se 1927, kada je Podrum osnovan, zaljubio u prelepu devojku iz ovih krajeva, koja se zvala Dubravka. Između njih se stvorila Romansa, a nastavak sledi… – istakao je Jović.

Džervinova vina do kraja godine naći će se u knjaževačkim prodavnicima i ugostiteljskim objektima. U 2017. preko Novog Sada i Beograda predstoji osvajanje srpskog tržišta. U sve uspešnijoj kompaniji očekuju da će od 2018. imati dovoljne količine kvalitetnih vina za celu zemlju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *