Imamo prirodne lepote koje druge banje i turističke destinacije nemaju, poznata su naša izletišta, mermerno šetalište u centru grada, planina Ozren i Rtanj, vodopad Ripaljka, Sokograd, selo Vrmdža, a iznad svega smo dobri domaćini. Možemo se pohvaliti daleko poznatim sokobanjskim sirom, rtanjskim čajem, medom, tako da smo iz godine u godinu sve zadovoljniji poslovanjem i turističkom ponudom naše opštine, što pokazuje i sve veći broj poseta, kaže za nedeljnik „Timočke“ Olivera Marković, vlasnica Turističke agencije DM koja punih 13 godina uspešno posluje na teritoriji opštine Sokobanja.
– Zahvaljujući vaučerima Ministarstva trgovine,turizma i telekomunikacija, angažovanjem opštinskog rukovodstva, efikasnom promocijom Sokobanje koju je vršila ovdašnja Turistička organizacija postigli smo zavidne rezultate. Ove godine, prema našim slobodnim procenama zabeleženo je 30 odsto veći broj poseta u odnosu na prošlu godinu.Takođe smo se trudili da putem medija prikažemo Sokobanju u što lepšem svetlu i smatram da smo u tome i uspeli, što pokazuju i statistički podaci. Pohvalila bih i rad Turističke organizacije opštine Sokobanja koja često aplicira za sredstva i realizuje mnoge projekte-kaže Markovićka.
Po rečima naše sagovornice od 100 000 vaučera koliko je podelilo resorno ministarstvo, veliki broj je već u julu mesecu podeljen upravo za odmor u Sokobanji. Razvoju turizma u ovom mestu već od naredne godine doprineće i projekat izgradnje letnje pozornice, koji se realizuje uz finansijsku pomoć ministarstva.
-Sokobanja je već drugu-treću godinu zaredom nosilac najvećeg broja vaučera, ispred Vrnjačke banje, Zlatibora i mnogih drugih turističkih mesta. To je svakako uticalo na povećanje prometa, opšte poboljšanje stanja, ne samo za nas koji se bavimo ovom oblašću, već i za ostale delatnosti, radnje, kafiće,restorane, prodavnice, jer smo svi usko vezani za turizam. Trudimo se da budemo dobri domaćini i maksimalno izlazimo u susret svojim gostima-tvrdi Markovićka.
Ona kaže da je zagovornica toga da se ne treba previše dosađivati gostima.
-Dočekamo ih domaćinski, pružimo im informacije o lokalitetima koje vredi posetiti, ispoštovani su kako dolikuje, a onda goste ostavimo da uživaju u miru. Nije lepo da ljudi budu pod stalnim pritiskom, već da se osećaju prijatno,kao kod svoje kuće-dodaje ona.
Struktura gostiju se posmatrajući godinama unazad menja.
-Raduje me što banja nije više samo lečilište, već je postala interesantna za mlade ljude i za porodice sa decom, ali i za strance koji u sve većem broju dolaze. Uglavnom su to iz gosti iz okolnih zemalja, dolaze iz Rusije a ima ljudi i iz Arapskih zemalja, i privlačenje tih turista je tek u povoju – ističe naša sagovornica.
Iako je Sokobanja poznata po lečenju nespecifičnih plućnih bolesti, reume i nerava, pored zdravstvenog uspešno se razvijaju se i drugi vidovi turizma.
-Pored zdravstvenog unapredili smo i druge vidove turizma kao što su vikend turizam, tako da mnogi gosti dolaze iz susednih gradova da bi posetili Akva park „Podina“ i „Sokoterme“. Zgog nedostatka slobodnog vremena preko nedelje,njihove potrebe za dan-dva boravka ovde budu zadovoljene i raduje nas što smo i u tom pravcu uspešni-ističe Markovićka.
Bitan faktor pozitivnog razvoja turizma je kategorizacija i unapređenje postojećih smeštajnih kapaciteta. Vaučeri su realizovani i za odmor u mnogim seoskim domaćinstvima koja su prepoznala svoju šansu i ispunila sve zakonom propisane uslove. Cena smeštaja kreće se od 1000 dinara u sezoni i oko 600 dinara po ležaju van sezone.
-Privatni smeštaj u Sokobanji je sve kvalitetniji i ima ga sve više. Stanodavci su shvatili ozbiljnost posla,vredni su, prate situaciju i sve više ulažu u renoviranje smeštajnih kapaciteta , tako da se slobodno mesto može naći u svakom trenutku. Naravno u jeku sezone jul-avgust ne mogu svi gosti biti smešteni u centru grada ali ima slobodnih kapaciteta. U Sokobanji posluje sedam-osam turističkih agencija, tako da taj broj zadovoljava potrebe- objašnjava naša sagovornica.
Zbog situacija nerešenih privatizacija u Sokobanji, nedostaju hoteli viših kategorija, prioritet je i povezivanje grada sa selom, a izvan svega rekonstrukcija putne infrastrukture kako bi turisti uopšte i došli do Sokobanje.
-Turizam je bio i mora biti okosnica razvoja Sokobanje. Izgradnjom Rutevačke petlje pored toga što bi turistima skratilo put do Sokobanje za oko 20 kilometara, ujedno bi povezala i Knjaževac, Staru planinu, pa zatim i Zaječar-Romulijanu,Bor-Zlotske pećine, ali bez pomoći države nemoguće je povezati sve turističke potencijale istočne Srbije. To je jedan veliki i kompleksan projekat, koji opštinska i gradska rukovodstva na regionu ne mogu samostalno da iznesu. Naravno da smo optimisti i iskreno se nadamo da će vremena koja dolaze biti bolja -naglašava Markovićka.
Sokobanja,Olivera Marković,vlasnica Turističke agencije DM 640×360
Uploaded by NEDELJNIK TIMOČKE on 2018-11-13.
“Ovaj medijski sadržaj sufinansiran je od strane opštine Sokobanja. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.“
KOMENTARI