“Na ivici opstanka“ (2)
Saša Trifunović, vlasnik Agencije za konsalting i menadžment Press Centar „Ist medija“, ističe za portal timocke.rs, da je najbolji model finansiranja medija projektno finansiranje organizacija zemalja EU. Kada je reč o projektnom sufinansiranju medija u Srbiji , Trifunović smatra da je najveća mana ovog programa što se na kraju konkursa ne analiziraju pažljivo projektni medijski sadržaji i na osnovu toga učesniku koji nije ispunio očekivanja onemogući buduće učešće na konkursu.
– Jedna od mana projektnog sufinansiranja medija je i što se građani ne izjašnjavaju o tome koje su aktuelne teme koje ih interesuju i da se na osnovu toga odrede mediji za realizaciju. Mana je u ostavljenoj mogućnosti zloupotrebe gradskih vlasti pri izboru konkursne komisije. Takva komisija, obično iz nekih fantomskih ad hok osnovanih organizacija, novac dodeljuje po direktivi, a otvorena je sumnja da od toga članovi komisije profitiraju. Prednost bi trebalo da bude u tome da se sufinansiranjem obezbedi održivost medija koji izveštavaju u javnom interesu i kritički. Za to je preduslov kredibilnost članova komisije što gotovo ne postoji na lokalnom nivou, a često ni na nivou Ministarstva kulture i informisanja-tvrdi Trifunović.
On naglašava da se u Timočkoj Krajini na prstima jedne ruke mogu nabrojati mediji za koje se može reći da ostvaruju javni interes tako što argumentovano kritikuju političke aktere (i vlast i opoziciju), da su posvećeni istraživačkom radu i da proizvode medijske sadržaje koji nisu samo puke vesti o dnevnim događajima.
– Razlog tome je i u nedostatku kadrovskih kapaciteta, jer dobar novinar, zbog niske zarade, ne želi da ostane u maloj sredini. Činjenica da u osam gradova Timočke Krajine ne postoji nijedna televizija ili radio stanica koji objektivno izveštava o društvenim, ekonomskim i političkim temama, koja se dublje bavi temama od javnog značaja i od puke informacije napravi analitički medijski sadržaj, najbolje govori o stanju u medijima-dodaje Trifunović.
On ističe da se posao direktora medijske kuće na lokalu svodi na kombinatoriku kako opstati u vremenima u kojem su oglašivači gluvi za lokalne medije.
-Sa druge strane je i izazov, jer opstati i napredovati u takvim okolnostima je veliki uspeh koji otvara neke druge perspektive razvoja medija. Biti novinar u maloj sredini u kojoj je vlast netransparentna, licemerna i bahata je uvek izazov za hrabre novinare. Ipak, preduslov da se neko sa pažnjom posveti ozbiljnom novinarskom radu je da za to bude adekvatno nagrađen. Pošto su zarade lokalnih novinara danas ponižavajuće, novinar je lako biti ako si spreman na asketski život pun odricanja. Najčešće se suočavamo sa problemom ljudskih resursa – kaže Trifunović.
O transparentnosti lokalne samopurave, Trifunović kaže da je najpovoljnija situacija kada je reč o zahtevima po Zakonu o slobodnom pristupu informacija od javnog značaja.
– Lokalnu samoupravu u Boru odlikuje autoritarni i arogantni gradonačelnik koji preti svojim saradnicima kada daju informacije medijima mimo zvaničnih konferencija za novinare. Sve informacije od javnog značaja koje smo tražili od lokalnih službi dobijali smo u zakonskom roku, a do određenih informacija došli smo i nakon odobrenja načelnice, pa transparentnost ocenjujemo polovično-kaže Trifunović.
Agencija Ist medija osnovana je 2008. godine. U sastavu Agencije su dva portala istmedia.rs i brate.rs. Istmedia.rs je registrovana istog trenutka kada je počeo upis u registar medija, a brate.rs registrovan je kao medij 2019. godine, i informacije koje prenose na portalu su pretežno sa teritorije Grada Bora, ali prenose i određene informacije iz istočne Srbije.
Projektni tim „Timočkih“
„Ovaj medijski sadržaj sufinansiran je od strane Grada Zaječara. Stavovi izraženi u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva“.
KOMENTARI