Ovakva Opštinska uprava(OU) ni u kom slučaju nije servis građana i građani su uskraćeni za mnoga svoja prava, pa slobodno mogu reći i diskriminisani, jer su uskraćeni za mnoge odgovore koje je OU dužna da ima da. To mora pod hitno da se promeni. OU postoji zbog građana Bora, a ne građani Bora zbog OU i nečije namere da se zadovolji samo time da prima platu i ne radi posao koji mu je poveren. Posao za koji ga plaćaju upravo ti građani Bora-izjavio je za sajt timocke.rs Aleksandar Milikić, predsednik Opštine Bor i dodao:
-Definitivno ne odustajem od toga da OU mora da bude servis svih građana Bora, a ne da bude samo birokratski aparat koji ne može ni sam sebe da izdržava. Od mog dolaska, u ovom kratkom periodu, već su promenjena dva načelnika, a nastavićemo u narednom periodu i analizu rada ostalih sektora OU.
Milikić je još jednom potvrdio da će grejanje u Boru početi na vreme i da će nabavka uglja biti transparentna.
-Upravo pre ovog razgovora sa vama sam imao sastanak sa direktorom borske Toplane koji je, mislim od danas, u tom javnom komunalnom preduzeću proglasio havarijsko stanje. Ne toliko što je to stanje teško i problemi ne mogu da se prevaziđu, već zbog potrebe mobilizacije svih da bi se određeni poslovi odradili na vreme i funkcionalnost toplane pripremila za narednu grejnu sezonu. Mogu još da kažem da je u toku tender za nabavku uglja za narednu grejnu sezonu. Po prvi put, mislim u prethodnih deset godina, da javnom nabavkom neće biti nabavljan ugalj granulacije od 0 do 15 milimetara, odnosno neće više biti kupovano blato i prašina-naglasio je predsednik Opštine Bor i dodao:
-Po prvi put smo tražili od dobavljača da nam dostavi bankarsku garanciju za kvalitet isporučenog uglja Na tender za ugalj mogu da se jave svi oni dobavljači koji ispunjavaju uslove i koji dokažu da su na tom nivou da mogu da snabdevaju kvalitetno, efikasno i blagovremeno toplanu, kakva je borska. Od ove godine pa nadalje, neće se više događati da se jasno vidi unapred ko je dobavljač, odnosno samo što se ne objavi njegova lična karta. Ja to više neću dozvoljavati, neću dozvoljavati nikakve mahinacije i malverzacije, sve će morati da bude urađeno po zakonu i u interesu građana.
https://www.youtube.com/watch?v=R0xpbgLQiDo&feature=youtu.be
Kada je u pitanju proces racionalizacije broja zaposlenih u javnom sektoru, Milikić je naglasio da je Vlada Republike Srbije svojom odlukom propisala maksimalan broj zaposlenih u državi,autonomnoj pokrajini Vojvodina i u lokalnim samoupravama. Kada je Bor u pitanju, maksimalno dozvoljeni broj zaposlenih u javnom sektoru je 1.031 radnik.
-Bio sam na sastanku u ministarstvu i ta odluka se ne može promeniti. Opština Bor je dužna da je u celosti primeni. Za to je potrebno da u što kraćem periodu donesemo odgovarajuću skupštinsku odluku i sprovedemo je u delo po organizacionim jedinicama:Opštiskoj upravi, javnim preduzećima i ustanovama. To u našem slučaju znači da ćemo broj zaposlenih morati da smanjimo za 108 radnika. Bitno je da napomenem, da do 2020 godinu ta brojka mora da se smanji na 539 maksimalno zaposlenih u javnom sektoru. To je velika brojka, ali je i činjenica da nam je javni sektor preglomazan i sa prevelikim brojem zaposlenih. Da li je do ovoga dovelo i ’’stranačko zapošljavanje’’? Jeste. Ali, ovaj teret ćemo morati svi zajedno da podnesemo. Mogu samo još da dodam, da ni jedan radnik koji uđe u program racionalizacije neće ostati uskraćen za prava koja mu po zakonu pripadaju. Ceo program racionalizacije će sprovoditi direktori javnih preduzeća i ustanova, kao i načelnik Opštinske uprave, a ne predsednik Opštine.
Po rečima Milikića, zadatak lokalne samouprave je da sa jedne strane smanji broj zaposlenih koji su direktno na budžetu Opštine, ’’jer je to više neodrživo’’, a sa druge strane da stvori uslove za nova, zdrava radna mesta u privredi i u privatnom sektoru.
(Razgovor vođen:11.09.2017. godine)
KOMENTARI