BORSKI AERODROM ĆE BITI IZMEŠTEN ?

Aleksandar Milikić, gradonačelnik  Bora naglasio je da će Borski aerodrom biti izmešten na drugu lokaciju s obzirom na potrebe usled istražnih radova koje u okolini Bora sprovodi kanadska kompanija Nevsun (Rakita), koji istražuju  nalazište bakra i zlata Čukaru Peki kod Bora.

– Obavićemo sve neophodne pregovore i aerodrom će biti izmešten na novu lokaciju pod uslovima koje propisuje grad Bor. U planu je da on bude izmešten na tromeđi između Bora, Zaječara i Boljevca, da bude bolji i savremeniji, i što je najvažnije imaće regionalni značaj. Smatram da istočna Srbija treba da zaživi  i da sve opštine i gradovi u ovom delu naše zemlje sarađuju i deluju zajednički kao jak privredni subjekat – naglašava Milikić.

On ističe da je jedna od ideja  formiranje zajedničke turističke ponude Timočke Krajine.

– Sada već imamo odličnu regionalnu saradnju i smatram da je važno da nastavimo da radimo u tom pravcu i pospešujemo razvoj ovog dela Srbije. Mislim da je Timočka krajina na neki način u prethodnom periodu bila zaboravljena kad je  u pitanju  turizam i privreda. Zato je želja da napravimo regionalnu turističku ponudu, i da turisti koji dolaze  obiđu ove predele,  posete  rudnik, Borsko jezero, Feliks Romulijanu, kao i znamenitosti ostalih opština u Timočkoj krajini. Avionom će to  mnogo lakše razgledati i obići  – kazao je Milikić.

Gradonačelnik Zaječara Boško Ničić ističe da će grad Zaječar u svakom pogledu podržati ideju za izmeštanje  aerodroma.

-Važno je da se aerodrom očuva. Mi bi zdušno učestvovali u svemu što se bude tražilo od nas, oko svih dozvola koje budu bile potrebne. Smatram da treba uraditi manji aerodrom, koji bi služio  upravo za sletanje privatnih aviona, eventualno za kargo saobraćaj. Ovaj kraj posećuje veliki broj privrednika, investitora koji dolaze i van Srbije, u planu je da voćarstvo u Zaječaru ali i u Knjaževcu tek doživi puni procvat razvoja i bilo bi idealno ako se dobije mogućnost da kargo saobraćajem gotove proizvode možemo da za jedan dan dostavimo  našim ljudima u Beču, Minhenu i drugim mestima i na taj način razvijemo ovu vrstu prerađivačke industrije – naglasio je Ničić.

On je istakao da  se razgovori oko razvoja turizma kada je reč o borskom aerodromu  vode još od 2007. godine.

– O zlatnoj turi rimskih imperatora pričamo odavno. Ovaj deo Srbije obiluje turističkim potencijalima. Tu su: Feliks Romulijana, Zlotske pećine, Vratnjanske kapije, Rajačke pimnice, Ravna kod Knjaževca, Trajanovu tabla, Stara planina, termo mineralni izvori i još mnoštvo toga. Reč je o veoma složenom i kompleksnom poslu koji zahteva uključivanje ozbiljnih timova u ovu priču, ne samo iz Srbije već i iz inostranstva i da imamo dobar projekat i uz određena finansijska sredstva, to realizujemo na pravi način.  Moramo da uvedemo i Bugare u tu priču. Veliki broj brodova sada pristaje sa turistima u Vidin. Moramo da ih sačekamo da ovde provedu neko vreme. Smatram da je potreban aerodrom prvenstveno zbog ljudi koji dolaze sa strane, privrednika koji ovde posluju i njima bi puno značilo da u svoju fabriku stignu za 15 minuta od kada slete u Srbiju, a ne da po sletanju putuju još 200 km dok ne stignu do odredišta – dodaje Ničić.

Borski aerodrom je jedina civilna vazdušna luka sa betonskom pistom uz aerodrom u Beogradu, Nišu i Vršcu.

Borski aerodrom registrovan je za letilice koje mogu da prime do šest tona tereta i 72 putnika. Izuzetno je pogodan za čarter letove. Sa svim pratećim objektima prostire se na oko 60 hektara. Izgradnja aerodroma  je završena 1986 godine, sa pistom presvučenom „suvim asfaltom“ dužine 1.080 metara i 30 metara širine, a izgrađena je i upravna zgrada sa hangarom.  Da bi se podigao na viši nivo neophodno je da se pista produži za još 800 metara. U izgradnji aerodroma učestvovala je Vojska i RTB „Bor“. Do sada nije korišćen za civilni, već samo za sportski saobraćaj, a ubraja se među najbolje sportske aerodrome u jugoistočnoj Evropi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *