Članovi Opštinskog veća usvojili su na jučerašnjoj sednici treći ovogodišnji rebalans budžeta, čime je budžet umanjen za oko 212 miliona dinara. Danijela Jovanović, načelnica Odeljenja za finansije, naglasila je da je korisnicima budžeta Odeljenje za finansije uputilo dopis da zbog ušteda i realnijeg prikazivanja budžeta na kraju godine smanje rashode koji su ostali neutrošeni.
– Ovim rebalansom smo u odnosu na Odluku o budžetu umanjili za 12 odsto prihode i rashode, odnosno budžet je smanjen za oko 212 miliona dinara. Smanjili smo sredstva za geodetske usluga kod Uprave, sredstva za informisanje po konkursu u iznosu od osam miliona dinara, subvencije JKP „Toplana“ za 12 miliona, kao i „Vodovodu“ za četiri miliona, JP „Bogovini“ za milion dinara, i sve ono što bi do kraja godine ostalo neutrošeno. Uvećani su rashodi koji se odnose za stalne troškove, kao i drugi ugovoreni rashodi čije je fakturisanje u januaru a odnose se na decembar. Uvećani su iznosi za naknade građanima od ujeda pasa lutalica – kazala je Danijela Jovanović, načelnica Odeljenja za finansije.
Veće je usvojilo i predlog odluke o budžetu za 2017. godinu.
– Budžet za 2017. godinu je 1,838 milijarde dinara sa prenetim i neutrošenim sredstvima iz prethodne godine, i veći je za oko 90 miliona u odnosu na budžet za 2016. godinu. U odnosu na planirane prihode i rashode planiran je deficit u iznosu od 97 miliona dinara, međutim za to postoji pokriće u vidu neutrošenih sredstava. Transferi iz republike nam nisu umanjeni, a porez na zarade je manji za 63 miliona dinara – rekla je Jovanovićeva.
Usvojeni su i predlozi odluka o izmenama odluka o lokalnim komunalnim taksama, o postavljanju i uklanjanju manjih montažnih objekata i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene na teritoriji opštine, o uslovima i načinu snabdevanja toplotnom energijom, o uređenju i održavanju grobalja i sahranjivanju kao i o radnom vremenu ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata, o upravljanju komunalnim otpadom, održavanju čistoće i zelenih površina.
-SO Bor sada propisuje novčane kazne samo u fiksnom iznosu, i za fizička i odgovorna lica je 10 000 dinara, za preduzetnike 30 000, a za pravna lica 70 000 dinara. To znači da će inspektor pri izdavanju prekršajnog naloga koji popunjava na licu mesta izreći ove kazne i dati mogućnost stranci da u roku od osam dana uplati polovinu tog iznosa. Ako stranka ne izvrši uplatu, onda se taj prekršajni nalog predaje prekršajnom sudu na dalje izvršenje, i onda ide naplata punih iznosa i sudski troškovi. Nekada su postojale mandatne kazne koje su za neki prekršaj iznosile 2500 dinara, a sada su to prekršajni nalozi i iznose 5000 dinara, ako se iznos uplati u roku od osam dana – kazala je Milica Đorđević, načelnik inspekcije.
Između ostalog usvojeni su i predlozi rešenja o davanju saglasnosti na statut JKP „3. oktobar“, „Toplana“, JP „Zoološki vrt“ i na programe poslovanja „3. oktobra“ i JP za stambene usluge za 2017 godinu.
Usvojen je i predlog rešenja o prestanku mandata v.d. direktora JP „Zoološki vrt“ Bor.
KOMENTARI