ZLOTSKE PEĆINE:“KNJIGA UTISAKA“ I PUTOKAZI

“Borski biseri turizma u timočkoj nisci“(6)

dodaj-sadrzajOd prvomajskih praznika pa do polovine avgusta ove godine, Zlotske pećine posetilo je preko 3.500 turista, što je u odnosu na prethodnu godinu povećanje od oko 10 odsto. Do kraja turističke sezone, koja traje do kraja oktobra, očekuje se rekordna poseta. Ovakav trend bi za par godina dostigao posećenost od oko 10.000 posetilaca.

-I takva posećenost bila bi četiri puta manja od posećenosti Resavske pećine koja je institucija među pećinama i speleološkim objektima Srbije, ali bi to bilo izuzetno za razvoj borskog turizma. I ovaj broj može da se udvostruči ukoliko bismo čitav ovaj turistički kompleks obogatili novim sadržajima ili već postojeće stavili u funkciju. Tu pre svega mislim na stavljanje u funciju motela-kaže za “Timočke“ Bora Stanković, direktor borske Turističke organizacije.

Stanković ukazuje i na veliko interesovanje posetilaza za obilazak kanjona Zlotske reke i vidikovca sa koga se može panoramski razgledati kanjon, što bi uz organizovanje kvalitetne vodičke službe moglo da poveća prihode, ali i bezbednost posetilaca.

-Turizam je zapravo zarada novca. Nama su potrebna vrlo mala ulaganja da ovaj turistički komplek postane vrhunski turistički lokalitet, ne samo istočne Srbije nego čitave države. Da je to tako potvrđuje, pored svih ostalih pokazatelja, i knjiga utisaka na pećinama. Posebno reči hvale dobijamo od stranaca: da je ovo biser turizma, da je ovo nešto nalepše i bogom dano. Sve primedbe se svode na lošu infrastrukturu, ugostiteljske usluge- kojih trenutno nemamo, putnu mrežu, nedostatak parkinga, toaleta, česme, putokaza…Ukazuju nam i na loš marketinški pristup i veću popularizaciju ovog turističkog bisera. Poražavajuće je kada vam neko kaže kako je saznao i došao sve ovo da vidi-zaključuje Stanković.

Prvi čovek borskog turizma godinama unazad insistira na činjenici da je turizam roba koju treba upakovati, “zavezati mašnu“ i prodati turistima.

-Mnogi turisti nam čak i duhovito ukazuju na vrlo nisku cenu ulaznice. Neko ko prevali toliki put ima potrebu i da potroši znatno veći novac: da ovde proba nacionalna jela, da kupi suvenir, da dobije još mnogo više usluga. Navešću vam naizgled banalan primer. Žena iz Zlota je ovde uspešno prodavala vunene čarape turistima po ceni od 700-800 dinara. Mnogo toga imamo da ponudimo turistima. Ovde oko pećine svoje mesto bi boljom organizacijom i uređenjem infrastrukture našli mnogi proizvodi domaće radinosti. Od ovog posla bi moglo da živi na desetine porodica i uposli se značajan broj ljudi-smatra Stanković.

I na kraju, samo jo dva zapisa iz knjige utisaka:

“Priroda je od Boga data raj. Nažalost, ljudska ruka je zatajila“.

“Velika promedba na put i putokaze“.

Redakcija “Timočkih“

Projekat “Borski biseri turizma u timočkoj nisci” sufinansira se sredstvima iz budžeta Opštine Bor – “Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva”

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *