Kalendarska 2020.godina, obeležena epidemijom Covid-19 i sprovođenjem preventivnih mera za sprečavanje pojave i širenja korona virusa, promenila je uobičajen rad u mnogim oblastima života, a posebno u nastavi naših obrazovnih ustanova. Kako su se sa uvođenjem vanrednog stanja, obaveze đaka preselile iz školskog u digitalno okruženje, posebno zahtevno bilo je organizovati nastavu fizičkog vaspitanja na daljinu.
Jer, kada se spomene fizičko vaspitanje, prve asocijacije su fiskulturna sala, puno aktera i adrenalina na jednom mestu. To je normalno, jer fizička aktivnost ima posebnu ulogu u periodu, rasta i odrastanja, bitna je za razvoj muskulature, jačinu kostiju, zglobova, ali i ličnosti.
Kada se sve to preko noći promenilo, a deca bila prinuđena da većinu vremena provode u kući, kada su ograničene mogućnosti kretanja, kada su izostale određene manifestacije vezane za sport za sve, za sport u školama, a u porodičnim privatnim aranžmanima tradicionalno letovanje na moru i plivanje kojeg na žalost, u Majdanpeku ovog leta ni na bazenu nije bilo, jer svoja vrata nije otvorio kupačima, najmlađima nikada nije bilo teže. Pored mladih sportista koji u uslovima redukovanih takmičenja nisu imali motiva za uobičajeno treniranje, ni drugima lako bilo nije, jer jednostavno njihovim godinama nije svojstveno da miruju i sede kod kuće.
“Naravno da smo kao i svi drugi, u skladu sa preporukama resornog ministarstva organizovali on – line nastavu. Učenicima su u njenom sprovođenju pomogli kratki prikladni filmovi, a kroz domaće zadatke akcenat je bio na zdravstvenom vaspitanju.”- kaže Marko Cokić, direktor Osnovne škole “Velimir Markićević u Majdanpeku. Podsetimo, u osnovnim školama ovaj predmet je definisan kao fizičko i zdravstveno vaspitanje, a nastava je podeljena na segmente, pa uz vežbe za razvoj opštih motoričkih sposobnosti, osnovci dobijaju i određena saznanja vezano za higijenu i pravilnu ishranu, što je u aktuelnim ukupnim prilikama od posebnog značaja u ovom periodu. I dok za vreme izvođenja redovne nastave fizičkog vaspitanja, učenici često znaju da taj deo jednostavno “pretrče”, tokom izvođenja nastave na daljinu, uspeh tog dela nastave i predviđene edukacije se lako može i proveriti. Među učenicima se ove jeseni možda i zbog toga često komentarisala informacija da je osnovac u jednoj susednoj jedinici uspeo da tokom on-line nastave fizičkog vaspitanja “zaradi” jedinicu.
U svakom slučaju, u uslovima koje je omeđila epidemija Covid-19, možda je i važnije da učenici u skladu sa mogućnostima ne prestanu sa vežbama i fizičkom aktivnošću, ali i da ostanu motivisani i pozitivni, što je verovatno najteži zadatak profesora fizičkog vaspitanja. Jer, redovno upražnjavanje sportskih aktivnosti, pokazale su analize stručnjaka, razvija samopouzdanje, poboljšava kvalitet sna i zdravih navika, doprinosi boljem raspoloženju, harmonizuje emocije, a utiče i na bolji uspeh u školi. Zato se fizičko vaspitanje svrstava ne samo u najvažnije predmeta u školi, već i neodvojiv deo dečijeg života.
A fiskulturne sale su baš “poželele đake”.
“ Da, fiskulturne sale su prazne, jer striktno primenjujemo odluku Ministarstva po kojoj nije dozvoljeno da se u njima odvija ni aktivnost bilo kog kluba, odnosno, da se one ustupaju na korišćenje,”- kaže Cokić. A to nedostaje svim već opredeljenim sportistima, a posebno najmlađima među njima, koji su već navikli da češće nego na nastavu fizičkog vaspitanja idu na treninge i utakmice. To, međutim, mora sačekati bolja, odnosno, vremena bez Covida-19.
Projektni tim „Timočkih“
Projekat: ‘’U zdravom telu-zdrav duh’’, sufinansiran je iz budžeta Opštine Majdanpek . “Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.”
KOMENTARI