Radovi na rekonstrukciji brodske prevodnice EPS-ovog hidroenergetskog i plovidbenog sistema Đerdap 1 koje izvodi konzorcijumom izvođača koje predvodi nemačka kompanija DSD Noel, odvijaju se planiranom dinamikom rekla je ministarka Zorana Mihajlović nakon što je radove na adaptaciji brodske prevodnice obišla sa šefom Delegacije EU u Srbiji Semom Fabricijem, direktorkom EIB za Zapadni Balkan Dubravkom Negre, direktorom EPS-a Miloradom Grčićem i predsednikom opštine Kladovo Sašom Nikolićem.U adaptaciju brodske predvodnice na HEPS “Đerdap 1” biće uloženo 28,5 miliona evra, a ministarka rudarstva i energetike Zorana Mihajlović je rekla da će radovi biti završeni na jesen 2021. godine.
– Novac nije mali, i za jednu i za drugu predvodnicu izdvaja se 60 miliona evra – navela je Mihajlović i zahvalila EU na donaciji polovine iznosa potrebnih sredstava. Ministarka energetike precizirala da je druga polovina obezbeđena saradnjom sa Evropskom investicionom bankom. Ona je dodala da je za Srbiju EU jedan od najvažnijih partnera i da je naša spoljnotrgovinska razmena najveća upravo sa zemljama EU. Mihajlović je novinarima rekla da je Dunav veoma važna
reka i kao transportni i vodni, kao i energetski koridor. Navela je da praktično svoj mandate na mestu ministarke rudarstva i energetike počinje obilskom naše najveće hidrocentrale koja je vrlo važan deo energetskog bilansa zemlje.
Revitalizacija brodske prevodnice na srpskoj strani „Đerdapa 1“ počela je u mašinskom prostoru,a trenutno majstori rade na brodskoj komori i na komandnom tornju.Ministarka je najavila je da će EPS nastaviti dalje da ulaže u revitalizaicju svojih hidroelektrana i da će se hidroagregat A -6 u dunavskoj fabrici struje kod Kladova svakako biti revitalizovati jer bi obnova moćne mašine instalisane snage 180 megavata mogla početi naredne godine.
Rekonstrukcija i brodske prevodnice na HEPS „Đerdap 1“ koja je puštena u rad 1070. godine i kroz koju je tokom pola veka rada prošlo oko 400.000 plovila prva je beća investicija.Prevodnica suštinski utiče na efikasnost i brzinu odvijanja vodnog saobraćaja, a njen brži rad skraćuje vreme koje brod mora da izgubi čekajući da pređe sa jednog na drugi nivo Dunava. To će imati pozitivne efekte na ukupnu plovidbu na Dunavu kao i na razvoj industrije i ekonomije u regionu. Sadašnji
kapacitet prevodnice je oko 6.300 plovila godišnje, pa će rekonstrukcija, koju u okviru konzorcijuma rade i dve srpske firme Feromont i Elektromontaža, omogućiri povećanje kapaciteta prevođenja na 10.000 plovila godišnje. Prevodnica je važna ne samo za Srbiju već i za sve zemlje kroz koje Dunav prolazi i za EU u celini, jer je u pitanju važan evropski saobraćajni koridor.
KOMENTARI