LOKALNI MEDIJI TEŠKO DOLAZE DO INFORMACIJA

Poslovno udruženje asocijacije lokalnih i nezavisnih medija “Lokal pres“ održalo je u Boru debatu na temu „Projektno sufinansiranje u lokalnim sredinama’’ koja je deo projekta „Primena medijske regulative u lokalnim sredinama“, organizovanog sa ciljem da se poboljša razumevanje i unapredi komunikacija  među svim lokalnim akterima, od lokalnih samouprava, lokalnih organizacija civilnog društva, do  lokalnih medija.

-U Leskovcu je održana debata o bezbednosti novinara, u Kruševcu o medijskoj pismenosti i u Boru imamo projektno sufinansiranje. To su tri teme koje su najbitnije u ovom trenutku za lokalne medije. Pokazalo se da  lokalni mediji u svim gradovima ne misle da su u položaju da dolaze do informacija lako, da imaju problema sa svim tim stvarima, da je bezbednost novinara ugrožena, da pritisci ne znače samo klasičnu bezbednost odnosno pretnje, nego znače upravo nemogućnost da obavljaju svoju delatnost. Nacrt medijske strategije je krajem oktobra predat predsednici Vlade Srbije Ani Brnabić –kazala je Snežana Milošević, generalna sekretarka PU ‘’Lokal pres’’.

Ona je naglasila da projektno sufinansiranje koje traje od 2014 godine  se izrodilo  u nešto što je sistem pritisaka, sistem nedovoljen validacije odrađenih projekata.

– Pokazalo se da ima puno manjkavosti i da su izgrađeni novi mehanizmi kako da se ta zakonska regulativa protumači na neki sasvim drugačiji način i da ono što je trebalo da bude vrednost informisanja za same građane, kvalitet informisanja ne bude u prvom planu. Bezbednost novinara na lokalu i na nacionalnom nivou su već malo drugačije varijante.  Bezbednost novinara podrazumeva kada su lokalni mediji u pitanju mnogo šitri spektar tih pritisaka koji lokalne novinari osećaju. Njihovu bezbednost ugrožava i to što ne mogu da dođu do prave informacije jer ih to nemogućava da rade svoj posao kvalitetno-dodala je Miloševićeva.

Stojan Marković, član Radne grupe za izradu Nacrta medijske strategije naglasio je da je uočeno  mnogo problema u sistemu konkursa sufinansiranja medijskih sadržaja od javnog interesa.

– Lokalne samouprave nemaju utvrđene teme od lokalnog interesa na svojoj teritoriji i onda mediji lutaju u odabiru tema. Postoji i jedno nerazumevanje da je tema od javnog interesa ono što spada u redovno informisanje, da to što su mediji dobili frekvenciju, ako su elektronski mediji u pitanju to je redovno informisanje, a to podrazumeva šta radi gradonačelnik, šta radi gradsko Veće, javna preduzeća itd. To nije informisanje od javnog interesa. I vlasnici medija ne shvataju da je sufinansiranje medijske produkcije tog sadržaja od javnog interesa a ne njegovog medija. Očigledno je da ovakav način sufinansiranja medijskih sadržaja nije idealan i nije dobar –rekao je Marković.

On je dodao da se očekuje da do Nove godine nacrt medijske strategije bude usvojen na Vladi Srbije, nakon čega će se raditi akcioni plan.

– Preuzeto je iz stare medijske strategije da se država odriče svog udela u vlasništvu medija što je dobra stvar i trebamo podržati državu u toj nameri, jer još uvek imamo nedefinisan status nekih medija. Ono što je novo je snažna podrška samoj regulaciji kada su u pitanju štampani i onlajn mediji kroz Savet za štampu kao samo regulatorno telo i status REM-a što je najveći problem koji ne radi svoj posao i država očigledno nema adekvatan način kako da to reguliše. Sa ovim tekstom medijske strategije se veoma kasni jer je prethodna medijska strategija  istekla pre dve godine. Medijska strategija je dokument koji se donosi na pet godina. Ovo je strategija koja je prva rađena po Zakonu o planskom sistemu-dodao je Marković.

Aleksandar Milikić, gradonačelnik grada Bora istakao je da je jedna od najbitnijih tema upravo izveštavanje građana.

– Najbitnije je obezbediti pravu informaciju u pravo vreme transparentno jer je svima bitno da se zna kada je nešto u problemu, kada nešto ne funkcioniše, kada se radi neki projekat i da naši sugrađani budu informisani o tome šta se sve dešava u gradu. Isto tako je bitno da postoji sloboda u izveštavanju svih medija i da se mogu otvarati pitanja koja kroz projekte podižu pre svega kvalitet života naših sugrađana. Drago mi je da je medijska strategija na korak od donošenja i da je Bor jedan od tri gradova u Srbiji koji ima priliku da bude uključen u debati o strategiji i informisanju – kazao je Milikić.

Debata u Boru je  treća od tri planirane debate i finansijski je podržana od strane Misije OEBS-a u Srbiji.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *